Missä viipyy Presidentin kannanotto miljoonan kansalaisen talousahdinkoon?

Tähän tapaan Presidentti saattaa pohtia?

”Jos ei kykene elämään talousahdingossa, on turha jatkaa elämää – Suomessa. Koulutus on tärkeä, mutta se on turha, jos perusasiat työpaikka, luottokelpoisuus, asunto ja varallisuus puuttuvat”

Samaan tapaan Niinistö viestitteli talousahdinkoon joutuneille yrittäjille.

Presidentti Niinistöllä oli mahdollisuus vaikuttaa ja estää tämän päivän talousahdingon kanssa kamppailevien ihmisten toivottomuus ja itsemurhat, niin kuin 90-luvulla, mutta kiinnostusta ei ollu?

Sauli Niinistö oli

Perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja 1993-95

Oikeusministeri 1995-96

Valtiovarainministeri 1996-99

Näinä vuosina luotiin pohja viimeisen 25-vuoden kansalaisten köyhtymiselle ja talousahdingolle.

Näin Presidentti kommentoi yrittäjien ahdinkoa, jota mukaillen laadin hänen mielipiteensä Suomen köyhistä

Sauli Niinistö totesi 17.11.2015 ”Jos ei kykene elämään riskin kanssa, on turha ryhtyä yrittäjäksi. Yrittäjyyskoulutus on tärkeää, mutta se on turhaa, jos perusasia, riskinottokyky puuttuu”. S. Niinistön sanat loukkasivat todella syvästi 90-luvun pankkikriisin uhreja ja kaikkien itsemurhan tehneiden yrittäjien omaisia.

Ei tarvitse olla presidentti, kun ymmärtää sen, ettei ole mahdollista, että kymmenettuhannet yrittäjät yhtä aikaa olisivat epäonnistuneet yritystoiminnassaan 90-luvulla. He, jotka epäonnistuivat työssään olivat Holkerin ja Ahon hallitukset sekä Presidentti Koivisto. Heidän epäonnistumisen, ja myöhemmin heidän osaamattomuutensa valtionhoidossa tuhosi kymmeniä tuhansia yrityksiä ja yrittäjiä. He aiheuttivat velallisten itsemurhia, kärsimystä, syrjäytimistä ja hyvinvointivaltion alasajon. Eli, ei ollut, eikä tänäkään päivä ole, kyse yrittäjän riskinottokyvystä vaan "maariskistä", eli Suomen lakien toimitattomuudesta ja oikeuslaitoksen puolueellisuudesta.

Presidentti Niinistö, kukaan 90-luvun yrittäjistä ei voinut aavistaa, että Suomi ei ole oikeusvaltio, kukaan heistä ei voinut ennakkoon arvata, että Presidentti Koivisto vie koollekutsumassaan konklaavissa 6.5.1992 velallisilta oikeussuojan, velallisten vahingoksi ja pankkien hyväksi.

Minä sanon: "Jos ei kykene presidenttinä ymmärtämään kansaa, on turha ryhtyä presidentiksi. Poliittinen kokemus on tärkeätä, mutta se on turhaa, jos perusasia, kansan ja yritystoiminnan ymmärtäminen puuttuu."

Niinistö myönsi CNN:n haastattelussa keväällä 2013 ”Laman uhreja kohdeltiin epäreilusti”, Kun se on kerran näinkin korkealla taholla todettu, niin miksi sitä epäreiluutta ei ole tutkittu?

PeliSuomi
Sitoutumaton

email: pelisuomi@gmail.com
Nyt on ajateltava toisia, sillä heitä on enemmän -Minä olen vain Yksi.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu