*

PeliSuomi Elämää tämä vain on...joka päivä sen loppua kohden kuljen.

Kaikki blogit puheenaiheesta Brändimarkkinointi

Poliisi humalassa. Poliitikko, virkamies, syyttäjä ja tuomari esteelliset

Kun on kyse suomalaisten oikeusturvasta, niin otsikossa mainittuja todellisia uutisia ei julkaista. Kun on kyse maahanmuuttajista, niin otsikot raikuvat isolla?

Nokian ylösnousemus

Nokian matkapuhelinliiketoiminnan päätyminen Microsoftin haltuun on Suomen lähihistorian traumaattisimpia yrityskaappauksia. Se oli vähän samanlainen kuin Soneran fuusiointi Teliaan. Tai se vastaa turvallisuuden perikuvan, ruotsalaisen Volvon, menetystä kiinalaisomistukseen ja siirtomaaherruuden symbolin, brittiläisen Jaguar-automerkin, päätymistä intialaisten hallintaan.

Näkyvyyttä enemmän kuin rohkeinkaan on toivonut – myös Suomelle!

Englannin X – factory UK markkinoi nyt ilmaiseksi Suomea, vaikka hetki ja koko tämä mainos- ja markkinaputki on yksinomaan Saara Aallon juhlaa, sekä tietysti hänen tuotantotiimin, joka rautaisesti nostaa Saaraa kohti tähtiä.

Otteita mediastamme - linkkeinä:

1

~ http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005002391.html

Varma kevään merkki - uusi ToF-teemainen tuotesarja

Eri tiedotusvälineet ovatkin  jo ennättäneet kertoa, että Tom of Finland-teema on nyt löytänyt tiensä myös suomalaisiin kahvipöytiin. Aikaisemminhan tällä kansainvälisesti hyvin tunnettulla  brändillä on vauhditettu mm. kodin sisustus- ja käyttötekstiilien myyntiä sekä nykyaikaistettu Postin imagoa.

Robert Paulig Roastery tuo osana Art Roast -kahvisarjaansa markkinoille tummapaahtoisen suodatinjauhatuksen ja kokonaiset pavut - vaaleassa paketissa myytävä Built Bold ja tummassa paketissa myytävä Heavy Duty. Molempia saa neljällä eri kuvituksella.

Suomalaiset eivät osaa myydä?

On myytti, jota kerrotaan totena piireissä kun piireissä. Entä jos ei ole mitään myytävää – olemattomia tai onnettomia tuotteita ei saa kaupaksi, vaikka olisi kuinka hyvä bisnesmies. Jokainen voi omalta kohdaltaan miettiä tuotteiden ja palveluiden ostamisen perusteita. Mikä on se tarve, johon tuotetta tai palvelua halutaan. Tarve voi olla jokapäiväisen elämän helpottamista, hyväksytyksi tulemista, ajantasaisuutta, itsensä kehittämistä tai vaikkapa hyvinvoinninlisäämistä.

Falunin kisojen suomalaismenestyjä oli juomatölkki

Falunin hiihdon MM-kisat on nyt sitten käyty. Vajaa pari viikkoa kisalähetyksiä ja uutisointia.  Norskit nappasivat enemmän mitaleita kuin muut maat yhteensä. Suomalaisten menestys ei puolestaan päätä huimannut. Varmasti monien mielessä yksi pronssimitali (vilpittömät onnittelut naisten viestijoukkueelle!) oli pettymys mutta ainakin itse näkisin, että kisat menivät täysin odotusarvojen mukaisesti. Kun joukkueessa ei ole yhtään maailmancupissa top-15 listattua urheilijaa maailmassa niin aika vaikea sieltä on niitä mitaleitakaan rohmuta.

Brändiepäonnistumisia: Itella ja Venäjä

Kun Posti vaihtoi nimekseen ”Itella”, kysyin blogikirjoituksessani, miksi posti ei voi olla Posti. I-alkuiset sanat luetaan helposti l-alkuisiksi, ja sana assosioituu omistamista merkitsevään murteelliseen sanaan ”itellä”.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset

Julkaise syötteitä